Blog

Reklám – kirakat

Reklám – kirakat

Reklám: „A reklám a hírcsere egy formája, rendszerint egy bizonyos termék vagy szolgáltatás megvételére, illetve igénybevételére ösztönöz, esetleg egy egész márka, cég, terület vagy pusztán csak egy cél javára szóló hírverés.” (https://hu.wikipedia.org/)

Kirakat: „Az üzlet termékeit kínáló látványos utcai bemutatótere” (https://hu.wiktionary.org/wiki/kirakat)

Naponta találkozunk a reklámok valamilyen formájával. Utcán – például az üzletek kirakatai is a reklám valamilyen formája -, újságban, televízióban, interneten, szórólapokon, sőt még néha telefonon szóban, sms-ben is kapunk, látunk reklámokat.


Az utcai kirakatok között néhányuk harsogva hirdetik eladásra kínált áruit, szolgáltatásait, mások diszkrétebben, egyszerűbben. Naponta látok egy „kirakat”-ot, ami minden alkalommal felbosszant, irritál. Harsogó, zavaros, tökéletes káosz.

Rájöttem, miért nem voltam még abban az üzletben vásárolni. Ha a hirdetménye ilyen zsúfolt, zavaros, milyen lehet belül, az eladótere? Lehet, hogy tökéletes a rend és áttekinthetőség, de a külső falára – vagy lehet ott valamikor ablak volt? – ragasztott káosz visszatart, hogy megnézzem az üzlet belsejét és netalán még vásároljak is.

Nagy felületen, feltűnően kell hirdetni az árut, szolgáltatást, de az, ami azon a hirdetőfalon van, kicsi, csak a zavar feltűnő. Egy boltnak, nem kell az összes árukészletét kitenni a falra, kirakatra. A vásárló úgyis meglátja. Elég lenne egy-egy jellemző áru, nagyobb, messziről láthatóan. Így, szerintem még közelről is belezavarodik a vásárolni akaró.

Share this post

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük